Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Renovace historické tramvaje
Rozsypal, Josef ; Černý, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné bakalářské práce je vytvoření metodiky základních prací pro renovaci historické tramvaje a následně tuto metodiku aplikovat na renovaci historické tramvaje 4MT. Práce začíná obecným historickým přehledem. Následuje část věnovaná fázi před renovací a s tím spojenými úkony. Další kapitola vypovídá obecně o renovaci vozidel. Tato problematika je hlouběji rozebrána v následující kapitole, ve které je též popsán samotný postup renovace jednotlivých částí. Předposlední kapitola se zaobírá dokončovacími pracemi, které následují po renovaci. V poslední části je rozebrána problematika schvalování vozidel podle drážních předpisů.
Porovnání ocelí a technologií při výrobě automobilové karoserie
Wojcik, Rudolf ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Dohnal, Ivo (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia obsahuje popis využívaných typů ocelí a technologií při výrobě automobilové karoserie. Úvodní kapitola obsahuje stručnou charakteristiku jednotlivých částí karoserie. Poté následuje rozdělení, charakteristika a použití jednotlivých ocelí. Na což navazuje souhrn několika technologií, mezi které patří metoda hydroforming, hydromechanické tváření, tváření za tepla a technologie „tailor-welded blanks“.
Renovace historického vozu Trabant 601
Krček, Štěpán ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné bakalářské práce je vytvoření technického postupu prací při renovaci automobilu Trabant 601 a následně postup aplikovat v praxi. První část práce se věnuje historii a vývoji automobilky VEB Sachcenring Automobilwerke Zwickau. Následuje historie automobilu Trabant 601 s popisem vyráběných variant. Další kapitoly se věnují technickému popisu vozidla a postupu prací při renovaci. Celá renovace je podložena fotodokumentací. V poslední části je zhodnocena cenová náročnost celého projektu.
Škoda Octavia Super
Netopil, Jan ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce obsahuje ucelený soubor poznatků nutných k renovaci automobilu Škoda Octavia Super. Poskytuje popis konstrukce a provedení podvozku, převodového ústrojí, motoru a příslušenství automobilu pro jednotlivé výrobní série, dále popis barevného provedení a povrchových úprav. Důraz je kladen na identifikaci všech ústrojí a příslušenství Octavie 8. výrobní série. Správné provedení přibližuje velké množství fotografii, funkci převodového ústrojí funkční schémata. Všechny uvedené poznatky jsou podloženy studiem dobové literatury, katalogu náhradních dílů, soudobé literatury a ověřováním informací v archivu muzea Škoda a u veterán klubů. Práce se také zabývá problematikou renovace automobilu a její finanční náročností, možnostmi využití aditivních technologií při renovaci vozidel. V závěru je zhodnocen stav renovované Octavie Super, rok výroby 1960, provedeno kontrolní měření vybraných ústrojí a vypracován finanční rozpočet renovace. Práce přináší teoretické poznatky nutné k navrácení automobilu, Octavia Super, do stavu jako když byl vyroben.
Vyhodnocení doplňkové výbavy karoserií vozidel z pohledu legislativy
Knebl, Vladimír ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech doplňkové výbavy karoserií vozidel. Obsahem je teoretická a praktická část. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů dané problematiky včetně legislativních předpisů a zákonů. Praktická část se zabývá konkrétními příklady v oblasti úprav karoserií, které jsou následně zkoumány z pohledu legislativy a je objasněna jejich případná montáž a podmínky užití.
Rám formulového vozu s návrhem upevňovacích prvků karosérie
Trněný, Pavel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení rámu pro formuli student. Součástí diplomové práce je i rozbor možných řešení. Hlavním kritériem při návrhu rámu je jeho výsledná torzní tuhost. Součástí návrhu rámu je i řešení úchytů zavěšení kol. V další části diplomové práce je řešen návrh kapotáží a jejich uchycení k rámu. V poslední části je několik informací o výrobě rámu.
Projektování svařoven pro automobilní průmysl a plánování procesních postupů
Baláš, Petr ; Hloska, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Přehled postupů při výrobě automobilu na výrobní lince v zaměření na materiály, druhy výroby, automatizovanou výrobní linku v určitém čase s vybranou společností. Časová souslednost procesu od spuštění výrobní linky po výsledný produkt.
Design karoserie pneumobilu pro robotickou výrobu
Vevera, Tomáš ; Nevřela, Petr (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Práce řeší design karoserie pneumobilu určené pro robotickou výrobu metodou zakřiveného ohýbání. Jsou vyhodnoceny možnosti této technologie a problematika specifického chování CCF geometrií. Za účelem zjednodušení a urychlení návrhového procesu je předložen návrh softwarového nástroje určeného k simulaci CCF geometrií. Získané poznatky jsou využity k vytvoření prototypu navrženého řešení pomocí zakřiveného ohýbání.
Lepení v automobilovém průmyslu
Bláha, Aleš ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním lepených spojů u karoserií automobilů, které jsou nejvíce mechanicky namáhané za účelem výběru vhodných moderních lepidel u dané konstrukce karoserie automobilu. První část práce je zaměřena na popis technologie lepení včetně teoretických poznatků související s využitím při lepení u konstrukčních celků karoserie automobilu. Zadaná konstrukce a její řešení je provedeno tím způsobem, že byly vybrány tři druhy lepidel od firmy SIKA a vzájemně porovnané jejich vlastnosti. Poté je provedena experimentální zkouška u 18 vzorků na převislou smykovou pevnost v tahu a v závěru následuje vyhodnocení a výběr nejvhodnější a optimální varianty pro různé aplikace lepení.
Konstrukce elektrického velomobilu
Starý, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh elektrického velomobilu, přesněji jeho přední nápravy a karoserie, jako jedné z možných alternativ k automobilům do měst. Nejprve je zde proveden rešeršní rozbor dostupných elektrických velomobilů. V dalším kroku, kterým je návrh vlastního elektrického velomobilu, jsou určeny parametry a vlastnosti vozidla. Z těch dále vychází samotný návrh přední nápravy. Je zde proveden návrh a optimalizace geometrie zavěšení, výpočet odpružení, návrh řízení a jejich konstrukční řešení. Na závěr je proveden návrh karoserie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.